TitleDescriptionKeywordsGeneratorRobots

Persbericht - Anders Invest investeert in Bos Machines

Het Anders Invest Evergreen Fund heeft op 17 november j.l. een 100% belang verworven in Bos Machines B.V. te Vianen. De aandelen zijn overgenomen van oud-directeur Maarten Bos. De onderneming is zeer succesvol in het ontwikkelen, assembleren en verkopen van CNC houtbewerkingsmachines voor de kozijnindustrie. Met ruim 30 medewerkers en een winstgevende omzet van 10 miljoen is Bos marktleider.

Bos Machines is begonnen in 1985 als distributeur van houtbewerkingsmachines en introduceerde in 1990 haar eigen merk BMH dat inmiddels is uitgegroeid tot het enige Nederlandse A-merk. In 2009 werd de Windowmaster geïntroduceerd, het eerste compleet automatische CNC bewerkingscentrum. In de jaren na 2009 is de onderneming sterk gegroeid, ook in België, en is het productportfolio uitgebreid met innovaties zoals een lijmrobot, automatische opsluitbanken en RFID-chips per kozijnelement. Daardoor is Bos in staat een complete kozijnenfabriek uit te rusten met volledig geautomatiseerde 24-uursproductie. Anders Invest ziet groeipotentieel in service, internationalisering en aangrenzende machine-types. Theo van Stuijvenberg, aankomend partner bij Anders Invest, treedt aan als algemeen directeur en Gerald van Kooten wordt investment manager. Met Maarten Bos is afgesproken dat hij nog enige tijd als adviseur aan de onderneming verbonden blijft

Anders Invest verstrekt risico-dragend kapitaal -van € 500 duizend tot € 10 miljoen- aan Nederlandse MKB bedrijven, met name in de maakindustrie. Hierbij streven wij naar verwerving van aandelen (minder- en meerderheid). Wij investeren met eigen middelen en met geld dat door derden aan ons is toevertrouwd. We werken met een lange-termijn focus, hands-on en waarden-georiënteerd.

Meer informatie over deze transactie vindt u op www.andersinvest.nl. Voor vragen over de transactie of het fonds kunt u contact met ons opnemen op Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of 085 401 93 12.